onsdag den 27. marts 2013

Øver mig stadig.....

På disse hersens sokker, strikket fra tåen og op .. To på een pind.

Er ved at fatte det, men det er kun på grund af de fine videoer der hører med til hæftet af Lene Randorff: Flere på en pind.

Har stadig svært ved at få maskerne på siden pæne og stramme.
Det er de første og sidste masker, der har hvilet mens jeg strikker hælen.
De bliver kæmpe lange af at hænge og laver en slags hul, når jeg får dem samlet op for at strikke rundt igen.
Er der nogle gode råd til at undgå disse huller på hver side, så giv mig endelig en kommentar ;-)

Fordelen ved at strikke sokkerne samtidig, er at man kan få mønsteret til at følges rimelig pænt.
Det selvstribende garn laver ikke striberne helt ens, så jeg har klippet og rettet den ene tråd til flere gange.
Jeg kan sagtens leve med ikke at rette til næste gang, bare for at slippe for at hæfte 10-20 ender.

Sjovt at se hvordan garnet fra nøglet ændrer udseende når det strikkes op.

Jeg har strikket i Regia 4trådet "firn" color.
Pind 3
Str. 2 år.

Den øverste kant er hækleaflukket.
* Hækl 1fm gennem en maske fra pinden - gentag endnu en gang. Så en lm *
Gentag * til * hele vejen rundt. Dette giver en meget elastisk kant, der er god til små tumlingefødder og ben.

1 kommentar:

Merete sagde ...

Øvelse gør mester, siger man. Og det passer. Jeg strikker masken drejet, så bliver hullet mindre

Velkommen

Velkommen til Mormorstrik - en lille hobbyblog

Her ligger mine nørklerier til skue, især sjalerne er et hyggeligt håndarbejde, der kan kombineres med tv-kiggeri.

Jeg er altid glad for kommentarer til indlæg - kan lægges her på siden eller sendes til mormorstrik(@)gmail.com
Udelad parantesen i mailadressen.

Mit overskudslager bliver solgt via Mormorstrik på Amio.dk eller via min blog http://sjaler.blogspot.com/